پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228396
استان‌هاي کشور نقشه واحد ندارند/ اجراي طرح يکسان‌سازي هويتي
تاریخ انتشار : 1396/04/21 17:47:43
نمایش : 1475
مدير عامل شرکت پست کشور از نبود نقشه واحد براي شهرها و استانهاي کشور انتقاد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين مهري  پيش از ظهر چهارشنبه در مراسم رونمايي از سامانه سيماک در استانداري لرستان گفت: بايد سيستم هاي اداري کشور را با شيوه هاي نوين مديريت کرد تا شفاف سازي و سالم سازي در سيستم ها نهادينه شود.

هزينه هاي جاري دولت افزايش يافته است

وي افزود:  پست شفاف سازي، سالم سازي و پيشگيري از فساد در محيط هاي اداري دارد زيرا از اين طريق مراجعه، ايجاد رابطه و ... در ادارات و دستگاه ها کم مي شود.

وي ادامه داد: در حال حاضر هزينه هاي جاري دولت افزايش يافته و همه ما مقصر هستيم و لازم است از طريق سيستم هايي همچون «سيماک»، بهره وري را در سيستم ها افزايش دهيم.

معاون وزير ارتباطات و مدير عامل شرکت ملي پست ايران ضمن تاکيد بر يکپارچه سازي اطلاعات مديريتي و هويتي از جمله هويت فرد، مکان، پول يا کسب و کار و... و. گفت: اگر اين اطلاعات از طريق پست و با همکاري ساير دستگاه ها يکپارچه شود ديگر مشکلات مالياتي، زمين خواري و ...پيش نمي آيد ولي اين در حاليست که ما صبر مي کنيم تا يک اختلاس مثلا سه هزار ميلياردي شکل بگيرد و بعد از آن مي پرسيم که چه اتفاقي افتاد.

ضرورت شفاف سازي هويت فردي و مکاني در کشور

مهري اضافه کرد: بايد شفاف سازي لازم در خصوص هويت فردي و مکاني صورت بگيرد تا اين مشکلات برطرف شود.

وي ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر هزينه هاي دلالي در زمينه توزيع ۳۰۰ تا ۴۰۰ برابر است و حتي هزينه هاي پخش و حابجايي محصولات نيز در حدود ۳۵ درصد، است که لازم است به سمت تجارت الکترونيک حرکت کنيم.

مدير عامل شرکت ملي پست ايران تصريح کرد: تا زماني که شفاف سازي هويتي صورت نگيرد شاهد چنين مشکلاتي هستيم ولي خوشبختانه پست ايران با فعاليت هايي که در سال هاي اخير در زمينه هويت دار کردن مکان ها از طريق طرح «جي نف»، کاداستر و... داشته است بخش زيادي از اين مسايل قطعا برطرف مي شود.

مهري گفت: زماني که اين طرح ها اجرايي شود ديگر مشکلاتي از قبيل زمين خواري و ...رخ نمي دهد.

وي افزود: بايد هويت مکان ها نيز مشخص شود تا از طريق آن براي مثال بانک ها بدانند فردي که تسهيلات پرداخت نمي کند يا فرار مالياتي کرده در کجا ساکن است.

نبود نقشه واحد براي شهرها و استان هاي کشور

مدير عامل شرکت پست کشور ادامه داد: اين دو طرح بايد به سرعت انجام شوند زيرا در حوزه هايي مانند گردشگري، اورژانس، آتش نشاني و ...نيز بسيار مفيد خواهد بود.

مهري گفت: از طرف ديگر با يکسان سازي يا يونيک کردن هويت فردي هم بسياري از اين مشکلات حل مي شود.

مدير عامل شرکت ملي پست ايران با بيان اين که متاسفانه يکي از مشکلات اصلي ما نبودن نقشه واحد از شهرها و استان هاست، اظهار کرد: متاسفانه بسياري از اين نقشه ها به درد نمي خورد تا جايي که مثلا براي شهر مشهد ۵ نقشه وجود دارد.

وي گفت: مرکز آمار، پست، شهرداري ها، دهياري ها، بنياد مسکن و ...هر کدام يک نقشه مختلف دارند و اين نقشه ها هم به درد نمي خورند و کاربردي نيستند.

مهري در بخش ديگري از سخنان خود به شناسايي ۹۷۰ هزار رکورد در استان لرستان اشاره کرد و گفت: ۷۱۰ هزار رکورد شهري و ۲۶۰ هزار رکورد روستايي در لرستان شناسايي شده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد اطلاعات روستاها و ۹۰ درصد اطلاعات شهرهاي استان از سوي شرکت پست به هنگام شده است.

اجراي طرح يکسان سازي هويتي در ۷۱ شهر

مدير عامل شرکت ملي پست ايران اظهار کرد: در سال گذشته در ۵ شهر يکسان سازي هويتي صورت گرفت و امسال هم در ۷۱ شهر اين طرح اجرا مي شود.

مهري گفت: در استان لرستان نيز اين طرح در شهرهاي خرم آباد و بروجرد در دستور کار قرار دارد و دو شهر ديگر نيز به استان اضافه مي شوند.

وي افزود: علاوه بر اين يکسان سازي هويت و تخصيص طول و عرض جغرافيايي براي ۱۰۰۰ روستاي کشور نيز در دستور کار است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html